دستگاه چاپ نایلون و نایلکس

دستگاه چاپ نایلون و نایلکس
چاپ برروی نایلون فروشگاهی و پلاستیک تبلیغاتی با دستگاه چاپ نایلون انجام می‌شود. از این دستگاه برای چاپ روی کیسه‌های نایلونی و پلاستیکی، نایلکس‌ها، تی‌شرت، لباس و پارچه، جعبه، برد مدار چاپی، شیشه، چوب و شال و روسری استفاده می‌شود. این دستگاه همان دستگاه چاپ روی نایلون است که در انواع دستی و اتوماتیک ساخته می‌شود. برای چاپ روی نایلون و نایلکس علاوه بر دستگاه چاپ به لوازم چاپ از جمله رنگ مخصوص چاپ نایلون نیاز است.
دستگاه چاپ نایلون
توضیحات

امروزه در بسیاری از صنایع برای حمل و بسته بندی محصولات از نایلون و نایلکس‌های طرحدار و چاپی استفاده می‌شود. این نایلون‌ها با استفاده از دستگاه چاپ نایلون آماده می‌شوند.  در واقع در خطوط تولید نایلون از دستگاه‌های زیادی استفاده می‌شود که یکی از دستگاه‌های مهم در این خط، دستگاه چاپ نایلون و نایلکس است که می‌تواند به چاپ اطلاعات، طرح، لوگو و… بر روی نایلون کمک کند. ما در این مقاله قصد داریم شما را این دستگاه و جوانب مختلف آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

دستگاه چاپ نایلون چیست؟

دستگاه چاپ نایلکس و نایلون دستگاهی است که به صنایع مختلف این امکان را می‌دهد که نایلون‌هایی مخصوص به برند خود تولید کنند. این دستگاه می‌تواند اطلاعات مورد نظر، لوگو و طرح دلخواه را بر روی نایلون چاپ کند. دستگاه چاپ نایلکس دو نوع دستی و اتوماتیک وارد بازار می‌شود و مدل‌های مختلفی دارد. بعضی از این دستگاه‌ها علاوه بر چاپ بر روی نایلون، قابلیت چاپ بر روی جعبه پیتزا، تیشرت، چوب، شال و… هم دارند. این دستگاه دارای یک مدل تحت عنوان دستگاه چاپ نایلون و نایلکس دو رنگ است.

انواع دستگاه چاپ نایلون

مدل‌های مختلفی برای چاپ روی نایلون وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. دستگاه‌های چاپ بر اساس تعداد رنگ چاپ نیز به ۲ دسته تقسیم می‌شوند. همچنین بر اساس برند هم دسته بندی می‌شوند. انواع دستگاه چاپ نایلون عبارتنداز:

چاپ سیلک

این نوع چاپ نایلون برای سفارشات با حجم پایین انجام می‌شود و صرفه اقتصادی بالایی دارد. از دستگاه چاپ سیلک می‌توان برای چاپ روی سطوح صاف یا قطعات مدور استفاده کرد. مراحل انجام چاپ به این روش بسیار آسان است و به ابزار پیچیده نیازی ندارد. برای استفاده از این نوع دستگاه چاپ نایلکس باید طرح و نوشته شما اندازه بزرگ داشته باشد و مرزهای آن کاملا مشخص باشند تا خطوط بر روی هم نیفتد.

دستگاه چاپ نایلون و نایلکس

دستگاه چاپ فلسکو

دستگاه چاپ فلسکو یکی از انتخاب‌های مقرون به صرفه برای چاپ روی نایلون است. این دستگاه سرعت بالایی دارد و می‌تواند برای تیراژهای بالا مورد استفاده قرار گیرد. مواد اولیه و تجهیزات چاپ فلسکو هزینه زیادی ندارد، بنابراین صنایع بزرگ می‌توانند با کمترین هزینه، نایلون‌های مخصوص به برند خود را چاپ کنند. این دستگاه چاپ نایلون و نایلکس می‌تواند برای چاپ بر روی انواع سطوح استفاده شود و یکی از عمده‌ترین کاربردهای آن، چاپ بر روی بسته بندی موادغذایی است.

دستگاه چاپ هیلو

چاپ به وسیله این دستگاه چاپ نایلون، عمیق‌تر بوده و به ابزاری چون کلیشه سیلندری مسی یا چدنی نیاز دارد. چاپ هیلو در چهار مرحله گسترده کردن فیلم پلاستیکی، جوهرپاشی، خشک شدن و جمع کردن نایلون انجام می‌شود و تشابه زیادی با دستگاه چاپ قبلی دارد. هزینه چاپ با دستگاه چاپ هیلو بالاتر از فلسکو است و دقت و کیفیت بالاتری هم دارد. این نوع چاپ هم به دلیل مشابه بودن مراحل انجام کار با چاپ فلسکو، می‌تواند برای تیراژهای بالا استفاده شود.

دستگاه چاپ افست

این دستگاه چاپ نایلون برای چاپ همسطح و بدون فرورفتگی کاربرد دارد. معمولا از این دستگاه برای تیراژهای بالا و نایلکس‌های فروشگاهی استفاده می‌شود. چاپ افست از کیفیت بالایی برخوردار است و قیمت مناسبی هم دارد. یکی از ویژگی‌های بارز این دستگاه چاپ، قابلیت چاپ تصاویر با کیفیت بالا بر روی نایلون است. شما می‌توانید به وسیله این دستگاه، طیف وسیعی از رنگ‌ها را برای چاپ بر روی نایلون انتخاب کنید.

اهمیت استفاده از دستگاه چاپ نایلون و نایلکس

امروزه بسیاری از صنایع برای برندسازی و جلب اعتماد از شیوه‌های مختلفی برای تبلیغات استفاده می‌کنند. یکی از شیوه‌های تبلیغاتی موثر در صنایع مختلف پوشاک، موادغذایی، محصولات آرایشی-بهداشتی و…، استفاده از نایلون‌های چاپی است. دستگاه چاپ نایلکس در مدل‌های مختلفی وارد بازار می‌شوند که هرکدام توانایی‌های متفاوتی دارند. شما می‌توانید با استفاده از دستگاه چاپ نایلکس، مشخصات محصول، آدرس کارخانه و فروشگاه، مواد اولیه محصول، استاندارد‌ها، تصویر دلخواه، لوگو و طرح موردنظر را بر روی آن چاپ کنید. این کار به شناخته شدن بیشتر شما و محصولاتتان کمک می‌کند و می‌تواند باعث جذب مشتری شود. بنابراین امروزه در خط تولید نایلون و نایلکس از این دستگاه هم استفاده می‌شود و شما می‌توانید به راحتی در هنگام خرید، نایلون مخصوص به برند خود را سفارش دهید.

تفاوت دستگاه چاپ نایلون اتوماتیک و دستی

بسیاری از مدل‌های دستگاه چاپ به دو صورت اتوماتیک و دستی وارد بازار می‌شوند. بهتر است قبل از انتخاب یکی از این دو مدل، ابتدا میزان سفارشات، نیروی کار و بودجه خود را بسنجید، سپس برای خرید هر یک از آن‌ها اقدام کنید. دستگاه چاپ نایلکس دستی معمولا برای کارگاه‌های کوچک که تعداد سفارش بالایی ندارند استفاده می‌شود. افراد بی‌تجربه که تازه تصمیم به استفاده از دستگاه چاپ نایلون گرفته‌اند، می‌توانند از نمونه دستی کمک بگیرند و با صرف هزینه اندک، کارگاه کوچکی راه اندازی کنند. در دستگاه چاپ نایلون و نایلکس اتوماتیک، کار تماما به وسیله دستگاه انجام می‌شود و نیازی به دخالت نیروی انسانی نیست. معمولا این دستگاه‌ها سرعت و دقت بالاتری داشته و نایلون‌هایی باکیفیت چاپ می‌کنند. البته نمونه دیگری به نام دستگاه چاپ نایلون نیمه اتوماتیک هم وجود دارد که بخشی از کار به عهده دستگاه و قسمتی از آن توسط کارگران انجام می‌شود. هزینه دستگاه چاپ نایلون اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بیشتر از نمونه دستی است و معمولا برای کارگاه‌ها و صنایع بزرگ کاربرد دارد. این دو نوع دستگاه، تکنولوژی پیشرفته‌تری داشته و تجهیزات بیشتری نیاز دارند. بنابراین علاوه بر هزینه دستگاه، تجهیزات هم هزینه بالایی دارند. بهتر است ابتدا شرایط سفارشات و هزینه ها را برآورد کنید. سپس برای خرید هرکدام از مدل‌های دستگاه چاپ نایلون اقدام کنید

قیمت دستگاه چاپ نایلون

دستگاه چاپ نایلکس در مدل‌های مختلفی وارد بازار می‌شود که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. هرچه یک دستگاه پیشرفته‌تر باشد و به نیروی انسانی کمتری نیاز داشته باشد، قیمت بالاتری هم خواهد داشت. به طور کلی دستگاه چاپ نایلکس دستی قیمت پایین‌تری نسبت به مدل‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک دارد. در بین مدل‌های دستی و اتوماتیک دستگاه‌هایی که دقت بالاتری دارند و کیفیت چاپ آن‌ها بهتر است، هزینه بالاتری دارند. بنابراین قیمت دستگاه چاپ نایلون به نوع دستی یا اتوماتیک بودن، کیفیت، دقت، میزان حجم رنگ و جوهر مورد نیاز، جنس قطعات و… وابسته است. بهتر است برای خرید این دستگاه به قطعات آن توجه زیادی داشته باشید. در صورتی که قطعات دستگاه چاپ نایلکس از کیفیت کافی برخوردار نباشند، کیفیت چاپ کاهش پیدا می‌کند و در مدت کوتاه، مجبور به تعویض قطعات خواهید شد. بنابراین برای انتخاب دستگاه چاپ نایلون و نایلکس علاوه بر قیمت به کیفیت و سلامت دستگاه توجه داشته باشد تا انتخاب درستی داشته باشید.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، دستگاه چاپ نایلون هم از اهمیت بالایی در خط تولید نایلون برخوردار است و صنایع بسیاری برای برندسازی و جلب اعتماد از نایلون‌های چاپی استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای چاپ تصویر و اطلاعات مورد نظر بر روی نایلون، از روش‌های مختلفی استفاده کنید که ما در این مقاله به بررسی هر یک پرداختیم. دستگاه چاپ نایلون مدل‌های مختلفی دارد که قیمت آن با توجه به ویژگی‌های هریک متفاوت است. بهتر است برای خرید این دستگاه، تمام موارد مورد نیاز را درنظر بگیرید، سپس برای خرید اقدام کنید. برای خرید دستگاه چاپ نایلون و نایلکس با شماره‌های موجود در سایت در تماس باشید.

سوالات متداول
خرید و فروش دستگاه چاپ نایلون در چه شهرهایی انجام می‌شود؟

پیشگام اروند خرید و فروش این دستگاه را در سراسر ایران انجام می‌دهد.

قیمت دستگاه چاپ نایلون به چه عواملی وابسته است؟

دستی و اتوماتیک بودن دستگاه‌ها، میزان دقت و کیفیت چاپ بر قیمت اثر گذار است.

دیدگاه کاربران

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست