لیفتراک دست دوم
مقالات
0

راهنما خرید لیفتراک دست دوم

امروزه با توجه به وجود تحریم‌ها تهیه لیفتراک به خصوص نو کار دشواری است. بنابراین بسیاری از مشتریان اقدام به خرید نوع دست دوم آن می‌کنند. خرید کالای دست دوم با ریسک همراه است که شما باید حتما در هنگام خرید، جوانب مختلف را در نظر داشته باشید. در صورتی که کالا خریداری شده از سلامت کافی برخوردار نباشد، هزینه‌های جانبی زیادی به همراه خواهد داشت که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا نکات مهم را در هنگام خرید لیفتراک دست دوم در نظر بگیرید تا نمونه بهتری از آن را تهیه کنید.

فورک لیفت دست دوم

ماشین‌های دست دوم به دلیل استهلاکی که داشته اند، توانایی پایین‌تری نسبت به نمونه نو آن دارند. عدم وجود گارانتی در مدل دست دوم آن می‌تواند نگران کننده باشد. بهتر است در هنگام تهیه این ماشین در ابتدا گزارشی از سلامت آن تهیه کنید. سپس پیشینه خرابی و تعمیرات آن را جویا شوید تا دستگاه دچار نقص شدید نباشد. باید میزان ساعت‌های استفاده شده از این دستگاه را هم در نظر بگیرید. در نظر داشته باشید که اگر دستگاه روزی کمتر از 4 ساعت به کار گرفته شده باشد، گزینه مناسبی است. قیمت مدل دست دوم معمولا 40 درصد ارزان‌تر از نمونه نو است که همین باعث می‌شود افرادی که شرایط تامین هزینه نمونه نو آن را ندارند، به فکر تهیه ماشین دست دوم باشند.

نکات مهم در خرید فورک لیفت کارکرده

ماشین‌های کارکرده باید از جوانب مختلفی بررسی شوند تا نقصی در آن وجود نداشته باشد. به یاد داشته باشید که وجود مشکل در فورک لیفت در صورتی که قطعات آن دیگر وارد بازار نشود، می‌تواند دردسرهای زیادی به دنبال داشته باشد. بنابراین حتما مواردی که در ادامه ذکر می‌شود را در نظر داشته باشید.

  • بررسی نحوه عملکرد دکل
  • دقت به شکاف زنجیر بالابر
  • بررسی دقیق لاستیک‌ها و چنگال ماشین
  • بررسی موتور و عمر باقی مانده باتری
  • معاینه ویژگی‌های ایمنی ماشین
  • مشاهده کیلومتر شمار دستگاه

بعد از بررسی این نکات به خاطر داشته باشید که اگر دستگاه بیش از 6 ساعت در روز استفاده شده باشد و از نظر ایمنی استاندارد‌های کافی را نداشته باشد، دستگاه مناسبی نیست و می‌تواند هزینه‌های جانبی زیادی به همراه داشته باشد.

برندهای مختلف forklift دست دوم

این ماشین توسط برندهای مختلفی تولید و وارد بازار می‌شود که بهتر است قبل از اقدام به خرید آن، با برندهای مختلف و ویژگی‌های هر یک آشنا شوید. سپس ماشین دست دوم مناسب را انتخاب کنید.

برند بائولی

این مدل متعلق به گروه کایون در کشور آلمان است که از کمپانی‌های مختلفی تشکیل شده است. از مدل‌های مختلف این محصول می‌توان به نمونه‌های دوگانه سوز، 3.5 تن دیزل KBD35  و 3.5 تن دیزل CPCD35 اشاره کرد.

برند زوم لاین

برند زوم لاین مربوط به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید ماشین آلات در چین است که در نمونه‌ها جهانی رتبه ششم را کسب کرده است. از نمونه‌های این برند می‌توان دیزل 3 تن FD30، دیزل FD35Z و دوگانه سوز 3 تن FL30 نام برد.

برند تویوتا

برند تویوتا از شهرت زیادی برخوردار است و ماشین آلات این شرکت کیفیت بالایی دارند. وجود تحریم‌ها باعث شده است که دیگر نمونه ماشین آلات این برند وارد ایران نشود. به همین دلیل بسیاری از مشتریان فورک لیفت برای خرید نمونه دست دوم آن اقدام می‌کنند. برای خرید فورک لیفت دست دوم این برند بهتر است این موضوع را هم در نظر بگیرید که قطعات این ماشین وارد کشور نمی‌شود و برای تعمیرات آن دچار مشکل خواهید شد. از مدل ماشین‌های این برند می‌توان به 2.5 تن 8FDU25 و دیزل 7FGCU45-BCS اشاره کرد.

برند هیوندا

این برند مربوط به کره است که به دلیل تحریم‌ها وارد کشور نمی‌شود. بنابراین شرایط آن با برند تویوتا مشابه است. از مدل‌های مختلف آن می‌توان به نمونه‌های 7تن 45L-7A، دوگانه سوز HLF25C-5 و7تن 70D-7E اشاره کرد.

برند کوماتسو

این برند مربوط به شرکتی ژاپنی است که یکی از شرکت‌های بزرگ سازنده ماشین آلاتی چون بولدوزر، بیل مکانیکی و لودر در جهان شناخته می‌شود. این شرکت هم مانند دیگر برندهای خارجی صادراتی به ایران ندارد.

برند لینده

شرکت لینده یکی از شرکت‌های شناخته شده در جهان است که ماشین‌هایی با کیفیت بالا وارد بازار می‌کند. یکی از معایب خریداری فورک لیفت از این برند، پیچیدگی تعمیرات و قیمت بالا قطعات آن است که گزینه مناسبی برای مصرف کنندگان ایرانی نیست. از این برند نمونه‌های دوگانه سوز و 5 تنی در بازار موجود است.

برند دوسان

شرکت دوسان پس از بستن قرارداد با شرکت کاترپیلار آمریکا موفقیت‌های زیادی در زمینه صادرات ماشین فورک لیفت یافت. این برند مدت‌ها است که به دلیل تحریم‌ها در ایران نمایندگی ندارد. به همین دلیل نمونه‌های آن پایین است. فورک لیفت این برند در مدل‌های 5 تنی، دوگانه سوز3 تنی و… در بازار موجود است.

برند یوهانریش

این برند، یک برند آلمانی است که در زمینه بخش‌های مهندسی و ماشین آلات پیشرفت زیادی داشته است.این برند توانسته است که در بین نمونه‌های جهانی رتبه سوم و در اروپا رتبه دوم را کسب کند. در صورتی که فورک لیفت یوهانریش دچار مشکل شود، یافتن تعمیرکار متخصص بسیار سخت است و ممکن است بعضی از قطعات آن در ایران موجود نباشد.ماشین‌های این برند در مدل‌های 3 چرخ برقی، 2تن برقی و 3 تن دیزلی موجود است.

برند سپاهان

همانطور که از نام این برند پیداست، یکی از برندهای ایرانی است که کارخانه آن در اصفهان قرار دارد. این برند انواع مختلفی از تجهیزات صنعتی و انباری را تولید و وارد بازار می‌کند. یکی از مزایا مهم محصولات سپاهان، وجود نمایندگی آن در ایران است که همین شرایط باعث می‌شود تعمیرات و تامین قطعات آن مشکل نباشد. فورک لیفت سپاهان هم مانند برندهای دیگر در مدل‌های 3 تن دوگانه سوز و 3 تن دیزل در بازار موجود است.

برندهای دیگری چون سهند، آریا و… هم وجود دارد که برندهای موجود در ایران هستند و خریداری نمونه‌های دست دوم این برندها مشکلاتی چون کمبود قطعات و فقدان تعمیرکار متخصص را ندارند.

خرید فورک لیفت دست دوم

شما باید قبل از انتخاب و خرید فورک لیفت دست دوم، اطلاعات مربوط به نمونه‌های هر برند را کسب کنید و با در نظر گرفتن شرایط خود، سوالاتی که در ادامه به آن می‌پردازیم را در نظر داشته باشید. سپس با تماس تلفنی و کمک گرفتن از مشاوران فروش این دستگاه، از خصوصیات و خدمات پس از فروش آن آگاه شوید. این سوالات عبارتند از:

کارکرد دستگاه به چه میزان است و توانایی حمل چه مقدار بار را دارد؟

آیا تعمیرکار متخصص آن در ایران وجود دارد؟

آیا قطعات آن در بازار موجود است؟

ساعت کارکرد آن چقدر است؟

چه مدت زمانی در روز از آن کار کشیده شده است؟

دستگاه در چه سالی تولید شده است؟

آیا تعمیرات اساسی روی موتور دستگاه انجام شده است؟

علاوه بر این سوالات، باید دستگاه را به صورت حضوری مشاهده کنید تا پوسیدگی شدید نداشته باشد و دچار روغن ریزی و روغن سوزی نباشد. حتما آن را به حالت روشن هم بررسی کنید تا دود غیر عادی و صدای بلند تولید نکند. علاوه بر همه این موارد بهتر است وضعیت لاستیک، سلامت آج آن، زنجیرها، سیستم گیربکس، ترمز و سیستم هیدرولیک را هم در نظر بگیرید.

جمع بندی

فورک لیفت‌ها در برندهای مختلفی وارد بازار می‌شوند که بعضی از برندهای آن به دلیل وجود تحریم‌های علیه ایران، مدت‌ها است که وارد کشور نمی‌شود. بنابراین طرفداران این شرکت می‌توانند نمونه‌های برندهای خارجی را به صورت دست دوم تهیه کنند. در بعضی شرایط با خرید لیفتراک دست دوم با خصوصیات مناسب، می‌توان تا حد زیادی هزینه اولیه را کاهش داد. اما بهتر است قبل از تهیه این دستگاه، نکاتی که در این مقاله به آن اشاره شد را بررسی کنید و با برندهای مختلف این محصول آشنا شوید تا در تصمیم گیری خرید آن دچار سردرگمی نشوید.

دسته بندی‌ها
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست