بیمه ماشین الات انبارداری
مقالات
0

صفر تا صد بیمه ماشین آلات انبارداری

ماشین آلات انبارداری شامل انواع جک پالت، جرثقیل و مواردی مانند این است. از این ماشین آلات در کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی جهت حمل و نقل محصولات تولیدی استفاده می‌شود. کار با این نوع ماشین آلات ممکن است با خطرات و ‌چالش‌های زیادی در حین کار روبرو باشد. به همین دلیل این ماشین‌ها نیاز ضروری به بیمه شدن دارند. برای این که از نحوه بیمه ماشین آلات انبارداری، هزینه بیمه تجهیزات انبارداری و چگونگی نوع بیمه این گونه تجهیزات و ماشین آلات صنعتی آگاهی پیدا کنید؛ توصیه می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

بیمه ماشین آلات انبارداری

این بیمه شامل تمامی خسارت‌های وارده به بدنه تجهیزات مورد نیاز انبارداری از جمله ماشین‌هایی مثل لیفتراک برقی، لیفتراک دیزلی، لودر، بلدوزر، گریدر، غلطک، سایدبوم، جرثقیل و … است. پیمانکاران باید از همان ابتدای شروع قرارداد با مسئول انبارداری، ماشین‌آلات و تجهیزات خود را بیمه کنند. با بیمه کردن این ماشین آلات هر گونه خسارت‌های طبیعی حین کار و دیگر خطرات احتمالی بر عهده سازمان بیمه کننده می‌افتد.

ارزش تجهیزات و ماشین آلات انبارداری با مشخص کردن ارزش جایگزینی معادل تجهیزات و دستگاه نو مورد بیمه مشابه، همراه با احتساب حقوق و دیگر عوارض گمرکی، هزینه‌های حمل و نقل و نصب تعیین می‌شود. از لحاظ مکانی نیز بیمه شامل محدوده مکانی است که تجهیزات در آنجا مشغول به کار هستند. طبق دیگر انواع بیمه ماشین، مدت اعتبار این بیمه‌ها یکساله است و بعد از یکسال دوباره باید تمدید شود‌.

مشتریان استفاده کننده بیمه ماشین آلات انبارداری

بیمه تجهیزات انبارداری مخصوص کسانی است که به نحوی با تجهیزات و ماشین‌آلات انبارداری سر و کار دارند. این افراد می‌توانند به صورت شخصی یا شرکتی از این بیمه‌ها استفاده کنند. به طور کلی دو گروه هستند که از این بیمه‌ها، استفاده می‌کنند. در زیر فهرست این دو گروه ذکر شده است:

  • صاحبان یا اجاره‌کنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات انبارداری
  • شرکت‌های تولید کننده، فروشندگان و مراکز لیزینگ انواع تجهیزات انبارداری

بیمه لیفتراک

بیمه تجهیزات انبارداری چه حوادثی را پوشش می‌دهد؟

حوادث طبیعی و غیر طبیعی زیادی وجود دارد که ممکن است به تجهیزات انبارداری آسیب جدی برساند. بیمه ماشین ‌آلات انبارداری یک سری از این حوادث را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. از مهم‌ترین حوادث می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زلزله، آتش‌سوزی
  • سیل، باران و برف
  • سقوط، واژگونی و تصادف
  • فراموش‌کاری و خطای غیر عمدی
  • طوفان و باد شدید
  • نشست زمین و ریزش دیوار و سقف
  • خسارت‌های ناشی از ریزش آب در هنگام اطفای حریق
  • عدم مهارت در کنترل ماشین‌آلات انبارداری
  • دیگر حوادث غیر عمد قید شده در مواد بیمه‌ ماشین آلات انبارداری
  • حوادث ناشی از یخ‌زدگی و تگرگ

استثنائات درج شده در بیمه تجهیزات انبارداری مانند بیمه forklift

همواره در کنار موارد درج شده در بیمه نامه‌ها، یک سری استثنائات وجود دارد. برخی از این استثناها شامل موارد زیر است:

  • از کار افتادگی برخی از وسایل برقی یا مکانیکی به کار رفته در ماشین‌آلات انبارداری
  • انجماد محفظه خنک‌کننده یا دیگر سيالات در تجهیزات انبارداری
  • ایجاد عیب و نقص در سیستم خنک‌کاری یا روغن‌کاری موتور این نوع ماشین‌آلات
  • آسیب‌های وارد شده به قطعات قابل تعویض مانند فیوز، لامپ، تسمه در ماشین‌آلات انبارداری
  • دیگر انواع خسارات بدنی و فیزیکی ماشین از جمله فرسودگی، خوردگی و زنگ‌زدگی

بیمه ماشین الات صنعتی

نکات مهم در پوشش بیمه ماشین‌آلات انبارداری CPM

بیمه cpm نوعی پوشش بیمه‌ای است که بعد از نصب و راه‌اندازي ماشین‌آلات انبارداری صادر می‌شود. در این بیمه‌نامه باید مشخصات نوع، مدل، سازنده، سال ساخت، ظرفیت و شماره سریال درج شود. خاصیت این نوع بیمه آن است که بیمه‌گذار می‌تواند ماشین‌آلات را به نسبت ارزش واقعی آن‌ها بیمه کند.

در این صورت، با وجود خسارت، از قیمت دستگاه خسارت دیده به تناسب قیمت ماشین بیمه شده در مقایسه با معادل قیمت دستگاه مشابه نو، بابت استهلاک کم شده و مابقی بعد از کم شدن فرانشیز به بیمه‌گذار پرداخت خواهد شد. این بیمه علاوه بر موارد مذکور، شامل هزینه‌های تعویض قطعات و دستمزد تعمیرات آن‌ها است.

در صورتی که راننده ماشین forklift گواهینامه نداشته باشد و شخص بیمه‌گذار، صلاحیت راننده را برای کار با ماشین‌آلات انبارداری تایید کند؛ صدور بیمه‌نامه از لحاظ بیمه‌کننده اشکالی ندارد. در صورتی که از ماشین آلات انبارداری در طی یکسال در چندین محل مختلف استفاده شود باید در بیمه‌نامه آدرس تمام مناطق کاری درج شود. خیلی از ماشین آلات انبارداری از همان ابتدای فروش، شامل بیمه هستند زیرا از طرف خود شرکت سازنده یا مراکز فروش بیمه شده‌اند.

پوشش‌دهی بیمه تجهیزات انبارداری در برابر خسارت بدنی ناشی از ماشین آلات انبارداری

نوع دیگری از بیمه ماشین آلات انبارداری ویژه شخص ثالث وجود دارد که در خصوص بیمه forklift و دیگر ماشین آلات انبارداری نیز صدق می‌کند. این نوع بیمه مسئولیت هر گونه خسارت‌های جانی و بدنی وارد آمده بر شخص ثالث را بر عهده می‌گیرد. این خطرات احتمالی ممکن است در حین بارگیری یا تخلیه محصولات بر شخص ثالث وارد شود.

جمع‌بندی

بیمه ماشین آلات انبارداری یکی از موارد ضروری در هر کارخانه تولیدی است.‌ زیرا در هنگام کار کردن با این گونه ماشین ‌آلات، احتمال هرگونه خسارت و زیان به خود دستگاه یا شخص ثالث وجود دارد. بنابراین با استفاده از بیمه تجهیزات انبارداری می‌توان تا حدودی جبران خسارت کرد. با پرداخت هزینه مربوطه، کلیه قطعات و تجهیزات ماشین آلات بیمه می‌شوند که تا یکسال نیز اعتبار دارد. بعد از تمام شدن مدت اعتبار بیمه‌نامه، مجددا باید برای تمدید آن، هزینه‌ پرداخت شود. همواره به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام صدور کارت بیمه‌ forklift، باید آدرس محل کار آن در طول یک سال متمادی درج شود. در صورت احتمال تغییر یافتن محل کار لیفتراک، باید آدرس همه مکان‌های مورد نیاز در فرم بیمه‌نامه نیز ثبت شود.

دسته بندی‌ها
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست