راهنمای خرید لیفتراک
مقالات
0

آنچه باید قبل از خرید فورک لیفت بدانید!

فورک لیفت به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از مشاغل عمل می‌کند. به همین دلیل مهم است که فورک لیفت مناسب را نسبت به کاربرد مورد نظرتان انتخاب کنید. فورک لیفت‌ها با مشخصات متفاوتی تولید می‌شوند که می‌توانند مطابق با کاربردهای مختلف انتخاب شوند. به دلیل تنوع گسترده ممکن است انتخاب فورک لیفت مناسب برای شما دشوار باشد. بنابراین هنگام خرید لیفتراک باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید. در این راهنما ما به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید فورک لیفت خوب را انتخاب کنید.

نکات کلیدی خرید فورک لیفت

راهنمای خرید فورک لیفت

مهم‌ترین چیزی که باید قبل از خرید فورک لیفت در نظر بگیرید این است که چگونه می‌خواهید از تجهیزات استفاده کنید و به دفعات به آن نیاز خواهید داشت. تعیین این مرحله اول به شما کمک می‌کند تا عوامل موثر بر تصمیم خود را محدود کنید و الزامات کاری که می‌خواهید انجام دهید را در نظر بگیرید.

در ادامه چند سوال وجود دارند که باید قبل از ادامه فرآیند خرید فورک لیفت از خود بپرسید:

  • ارتفاع بارگیری فورک لیفت چقدر باید باشد؟
  • ظرفیت فورک لیفت چقدر است؟
  • فورک لیفت از چه برندی تولید شده است؟
  • چقدر وزنه برای بلند کردن نیاز است؟
  • فورک لیفت در داخل یا بیرون از فضا کار خواهد کرد؟
  • عرض راهروها و درهای انباری چقدر است؟
  • روزانه چند ساعت به استفاده از فورک لیفت نیاز است؟
  • به چه نوع لاستیک‌هایی نیاز خواهیم داشت؟

ظرفیت فورک لیفت

مهمترین ویژگی که باید هنگام خرید فورک لیفت ارزیابی کنید ظرفیت آن است. فورک لیفت‌ها بر اساس ظرفیت رتبه بندی می‌شوند. برای انتخاب ظرفیت صحیح باید اندازه، وزن و ابعاد باری که قرار است بلند کنید را بدانید. از این اطلاعات حداکثر ظرفیت بالابری تعیین می‌شوند و شما درک بهتری از طیف گزینه‌های فورک لیفت متناسب با نیازهای خود خواهید داشت. ظرفیت فورک لیفت از 800 کیلوگرم تا 50 هزار کیلوگرم متغیر است. عامل دیگری که باید تحت ظرفیت در نظر گرفت، مرکز بار است که فاصله از مرکز ثقل و دو طرف بار می‌باشد. این فاصله معمولاً 500 میلی متر، 600 میلی متر و 1200 میلی متر بر اساس اندازه فورک لیفت تعیین می‌شود.

ارتفاع فورک لیفت

هنگامی که ظرفیت مورد نیاز برای حرکت و بلند کردن بارهای خود را به درستی تعیین کردید، مطمئن شوید که از فضایی که در آن کار می‌کنید آگاه هستید. در نظر بگیرید که آیا در داخل، خارج از فضا، راهروهای باریک یا فضاهای کانتینری کار می‌کنید. این مهم به شما کمک می‌کند تا ارتفاع بارگیری فورک لیفت را بدانید. معمولاً ارتفاع دکل از 1.5 متر تا 12 متر متغیر است.

از جمله مواردی که در انتخاب ارتفاع بارگیری باید در نظر گرفت، می‌توان به  ارتفاع درب ورود، وزن و حجم بار در ارتفاع مورد نیاز، تنوع و تعدد ارتفاع بارگیری از نظر نوع اندازه و عرض راهروی انبار اشاره کرد. همچنین دکل فورک لیفت دارای دو کشو است که به یک ریل ثابت و یک ریل متحرک مجهز است.

چرخ فورک لیفت

چرخ لیفتراک

لاستیک فورک لیفت‌ها را می‌توان متناسب با کاربردهای مختلف انتخاب کرد. سه نوع اصلی لاستیک فورک لیفت وجود دارند که شامل لاستیک‌های بالشتکی، لاستیک‌های پنوماتیک و لاستیک‌های بادی هستند. لاستیک‌های بالشتکی معمولاً برای فورک لیفت‌هایی هستند که در داخل فضا استفاده می‌شوند و معمولاً مناسب لیفتراک‌های برقی هستند. همچنین می‌توانید لاستیک‌های بالشتکی را خریداری کنید که هیچ ردی از خود در کف انبار باقی نمی‌گذارند.

لاستیک‌های پنوماتیک از هوای فشرده استفاده می‌کنند و برای کاربردهای بیرون از انبار مناسب هستند. اینها معمولاً برای فورک لیفت‌ها که روی سطوح ناهموار کار می‌کنند استفاده می‌شوند. لاستیک‌های بادی بر روی فورک لیفت‌های بزرگ جهت کار روی زمین‌های ناهموار و برای کاربردهای سنگین استفاده می‌شوند. این لاستیک‌ها دوام بالایی دارند. همچنین فورک لیفت‌ها به صورت سه چرخ، چهار چرخ، شش چرخ یا هشت چرخ به فروش می‌رسد.

نوع سوخت فورک لیفت‌ها

فورک لیفت‌های برقی برای صرفه جویی طولانی مدت در هزینه‌های سوخت و نگهداری مناسب‌ترین گزینه هستند. این فورک لیفت‌ها برای کاربردهای داخل فضا مناسب خواهند بود زیرا آلایندگی در حدود صفر را دارند. اگر برای کار در فضای باز به یک فورک لیفت‌ قوی‌تر نیاز دارید، باید به فورک لیفت‌های با انواع سوخت دیگر مانند گازوئیل، بنزین، LPG  یا دوگانه سوز با گزینه استفاده از بنزین یا LPG نگاهی بیندازید.

سوخت در مقایسه با فورک لیفت‌های برقی هزینه‌های جاری را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. با بهبود فناوری، تولید کنندگان راه‌های موثری را برای کاهش آلاینده‌ها و ارائه مصرف سوخت بهتر طراحی کرده‌اند. خرید یک فورک لیفت‌ جدید که با فناوری‌های نوین تولید شده است، به معنای کاهش هزیه‌های جاری و افزایش طول عمر ماشین است.

موارد دیگری که باید در خرید فورک لیفت‌ها مورد توجه قرار داد!

استانداردهای ایمنی در محل کار از جمله مقرراتی هستند که باید در تمام جهان مورد توجه قرار گیرند. اگر فورک لیفت‌ خود را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید، می‌توانید مطمئن باشید که تمام مقررات عملیاتی و مشخصات سازنده را برآورده می‌کند. مطمئن شوید که نیروهای کاری شما دارای مجوز هستند و همچنین به آن‌ها در مورد نحوه استفاده صحیح از تجهیزات توضیح دهید. مشخصات استاندارد فورک لیفت‌ که توسط نمایندگی‌ها ارائه می‌شوند به عنوان یک راهنما وجود دارند. فورک لیفت‌ها را می‌توان با انواع ضمیمه‌ها و ویژگی‌ها متناسب با برنامه‌های شما نصب کرد. به عنوان مثال فورک لیفت‌های با انواع مختلف دکل‌ها، قفس‌ها، گیره‌ها، بازوها و  سایر موارد ارائه می‌شوند. جابه‌جایی جانبی گزینه‌ای است که می‌توان آن را در فورک لیفت‌ نصب کرد تا هنگام جابجایی بار و همچنین حرکت‌های بالا و پایین به شما امکان حرکت به طرفین را بدهد.

کلام آخر

خرید فورک لیفت‌ خوب می‌تواند به افزایش راندمان و عملکرد انبار شما کمک کند. پس مهم است که به ویژگی‌های یک دستگاه خوب توجه کنید تا بتوانید محصول مناسب را تهیه کنید. همچنین توجه به این نکته ضروری است که برندهای معتبر بازار شامل تویوتا، کوماتسو، هایستر، لینده، کلارک، هیوندای، میتسوبیشی و کاترپیلار هستند و فورک لیفت‌های تولید شده توسط این برندها تمام نیازهای شما را برآورده می‌کنند.

دسته بندی‌ها
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست