چاپ روی نایلون
مقالات
0

آشنایی با انواع روش‌های چاپ روی نایلون

نایلون‌ها علاوه بر اینکه برای حمل کالا استفاده می‌شوند، شیوه خوبی برای برندسازی و جلب اعتماد مشتریان هستند. چاپ اطلاعات و لوگو برند و فروشگاه شما بر روی نایلون، باعث می‌شود که نام تجاری شما بیشتر دیده شود و به عنوان ابزار بازاریابی، مشتریان بیشتری را جذب ‌کند. چاپ بر روی نایلون به روش‌های مختلف و به وسیله گستره وسیعی از رنگ‌ها با استفاده از دستگاه چاپ نایلون انجام می‌شود که ما در این مقاله به بررسی جوانب مختلف آن می‌پردازیم. پس همراه ما باشید.

چاپ روی نایلون

نایلون‌ها که ابزار مهمی برای بسته بندی و حمل کالا هستند، یکی از روش‌های تاثیرگذار در تبلیغات شناخته می‌شوند. نایلون ‌که از نوعی فیبر مصنوعی تهیه می‌شود، به دلیل مواد اولیه به کار رفته شده در آن‌، انعطاف پذیری بالایی دارد و میزان مقاومت حرارتی آن‌ پایین است. بنابراین برای انجام عملیات چاپ بر روی آن، نمی‌توان از روش‌هایی با اعمال حرارت زیاد استفاده کرد. بهتر است برای برندسازی درست و بین المللی، نایلون‌های باکیفیتی را تهیه کنید و اطلاعات لازم برای شناخت و آگاهی بیشتر از فروشگاه را بر روی آن چاپ کنید تا مشتریان اطلاعات کافی از برند شما کسب نمایند. معمولا این اطلاعات شامل شماره تلفن، لوگو، آدرس فروشگاه، تعداد شعب، آدرس شبکه‌های اجتماعی و… می‌شود.

انواع چاپ نایلون

همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، چاپ نایلون پلاستیکی به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که معمولا برای انتخاب روش باید به جنس نایلون و میزان بودجه در دسترس توجه داشته باشید. انواع روش چاپ روی نایلون عبارتند از:

چاپ فلکسو

برای چاپ روی نایلون در این روش، از کلیشه‌های انعطاف‌پذیر لاستیکی یا ژلاتینی استفاده می‌شود. انجام این نوع چاپ بر روی نایلون بسیار ساده است و با سرعت بالا انجام می‌شود. به همین دلیل هزینه چاپ روی نایلون با روش فلکسو از دیگر روش‌ها پایین‌تر است. برای چاپ به وسیله این روش، ابتدا تصویر یا نوشته بر روی نگاتیو حک می‌شود. سپس نایلون‌ها به وسیله غلتک و نوعی عملیات فشاری، تصویر حک شده بر روی نگاتیو را دریافت می‌کنند. در این حالت متن یا تصویر بر روی نایلون چاپ می‌شود. فلکسو یکی از روش‌های چاپ روی نایلون است که می‌توان به کمک آن، طرح‌های بزرگ را هم بر روی نایلون چاپ کرد.

چاپ کلیشه

کلیشه چاپ سیلک

این روش چاپ به وسیله کلیشه یا شابلون انجام می‌شود. در دوران قدیم از این روش برای چاپ بر روی پارچه استفاده می‌شد. برای انجام چاپ کلیشه بر روی نایلون، ابتدا شابلون طراحی و آماده می‌شود، سپس روی سیلندر قرار می‌گیرد و وارد ظرف جوهر می‌شود. در مرحله بعد با اعمال فشار بر روی نایلون، طرح مورد نظر بر روی آن چاپ می‌شود. این روش برای آماده سازی نایلون در تیراژ بالا مناسب نیست. معمولا از آن برای فروشنده‌های خرد و کسب و کارهای کوچک استفاده می‌شود.

چاپ هلیو

چاپ هلیو

برای انجام چاپ هلیو به عنوان یک چاپ برجسته، باید سیلندرهایی متناسب با طرح مورد نظر ساخته شود. این سیلندرها به دو روش لیزری و الکترومکانیکی ساخته می‌شوند و معمولا جنسی فلزی دارند که با یک لایه مس پوشانده می‌شود. زمانی که طرح مورد نظر بر روی این سیلندر حک شود، می‌توان با پرس آن بر روی نایلون، طرح را چاپ کرد. با توجه به اینکه در این روش سیلندرهای مخصوص به هر شرکت ساخته می‌شود، انجام این روش چاپ برای کسب و کارهای کوچک، مقرون به صرفه نیست و معمولا از آن برای تیراژهای بالا استفاده می‌شود. دستگاه چاپ هلیو از قسمت‌های مختلفی تشکیل می‌شود که عبارتند از:

    • مخزن مرکب
    • تیغه داکتر بلید
    • رول خشک کننده و جمع کننده
    • سیلندر حکاکی شده
    • سیلندر فشار

چاپ تامپو

چاپ تامپو

برای انجام انواع چاپ روی نایلون و نایلکس می‌توان از این روش استفاده کرد. برای استفاده از این روش باید ابتدا جنس نایلون و رنگ مورد نظر انتخاب شود، سپس به وسیله پدهای سیلیکونی، چاپ بر روی نایلون انجام می‌شود. در صورتی که بخواهید به کمک این روش چاپ چند رنگی داشته باشید، رنگ‌های مختلف به ترتیب  بر روی آن انتقال و سپس تثبیت می‌یابند.

چاپ هلیوگراور

این روش چاپ شباهت زیادی به روش فلکسو دارد و معمولا برای تیراژهای بالا استفاده می‌شود. زیرا در این روش به جای استفاده از کلیشه ژلاتینی، از سیلندر کمک می‌گیرند که هزینه بالاتری دارد.

چاپ ترانسفر

برای چاپ بر روی فویل‌های پلاستیکی از این روش کمک گرفته می‌شود. برای چاپ به روش ترانسفر، از اعمال بخار و ورقه‌های طلاکوب استفاده می‌شود. این روش نسبت به روش‌های دیگر پیچیده و دقیق‌تر است و توسط دستگاه‌های مدرن انجام می‌شود.

جمع بندی

چاپ روی نایلون علاوه بر افزایش جذابیت نایلون‌های حمل کالا، می‌تواند به برندسازی فروشگاه‌های مختلف کمک کند. امروزه روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که هر کدام با توجه به عملکری که دارند، برای انواع نایلون در تیراژ‌های بالا و پایین استفاده می‌شوند. ما در این مقاله به بررسی عملکرد هر یک پرداختیم. بهتر است برای انجام چاپ روی نایلون، آن را به صورت کیلویی انجام دهید تا صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد.

دسته بندی‌ها
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست