راهنمای خرید انواع جک پالت
مقالات
0

راهنمای خرید انواع جک پالت

جک پالت یک نوع محبوب از تجهیزات جابجایی مواد است که در انبارها جهت حمل و نقل پالت‌ها استفاده می‌شود. جک پالت‌ها ابتدایی‌ترین تجهیزات محسوب می‌شوند و برای طیف وسیعی از کاربردها در یک انبار به کار گرفته می‌شوند. برای کار در مناطق تنگ که در آن ماشین‌های دیگر توانایی حرکت ندارند، جک‌ پالتها می‌توانند به افزایش عملکرد و کارایی کسب و کار کمک کنند. اما چگونه می‌توان پالت بر مناسب کسب و کار خود را خریداری کرد؟ در این بررسی به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید جک پالت مورد نظر خود را تهیه کنید.

نکات مهم در خرید انواع جک پالت

تصمیم گیری برای خرید جک پالت می‌تواند با عوامل بسیاری همراه باشد. در ادامه به مهمترین عوامل در خرید پالت بر اشاره می‌کنیم.

ظرفیت بار

اولین چیزی که هنگام خرید جک پالت باید در نظر گرفت ظرفیت بار است. اساساً هر قطعه از تجهیزات قادر به تحمل وزن مشخصی خواهد بود و رعایت این محدودیت بار مهم است. اضافه بار می‌تواند کارکنان و کالاهای شما را در معرض خطر قرار دهد. محموله‌های شکننده ممکن است رها شوند، تصادفات رخ دهند و افراد در این فرآیند آسیب ببینند.

خرید جک پالت با ظرفیت کمتر از آنچه شما نیاز دارید می‌تواند باعث مشکلات ایمنی ناشی از شکستگی جک پالت و همچنین خرابی تجهیزات و آسیب به محصولات شما شود. برای کاهش خطر، مطمئن شوید که محدودیت ظرفیت پالت بر را می‌دانید تا بتوانید جک پالت مناسبی را انتخاب کنید. از انواع ظرفیت‌های جک پالت می‌توان به یک تن، 1.5 تن، 2 تن، 2.5 تن، 3 تن و 5 تن اشاره کرد.

اندازه جک پالت

جک‌های پالت از نظر طراحی کوچک هستند و به راحتی در فضاها قابل مانور دادن میباشند اما از نظر اندازه متفاوت خواهند بود. به عنوان مثال، اگر در راهروهای باریکی کار می‌کنید، بهتر است به دنبال جک‌های کوچک‌تر باشید. از طرف دیگر، اگر کمی فضای بیشتری برای مانور دارید، یک مدل بزرگتر ممکن است بهترین گزینه باشد. بنابراین، همیشه ماهیت محیط کاری خود را بررسی کنید.

ارتفاع بالابر این است که چنگال‌های روی جک پالت تا چه حد می‌توانند بلند شوند. ارتفاع استاندارد 7 سانتی‌متر در پایین‌ترین نقطه تا حداکثر 18 سانتی‌متر در بالاترین نقطه است. همچنین می‌توانید از مدل‌ها با مشخصات پایین‌تر از ارتفاع استاندارد برای پالت‌هایی که در ارتفاع‌های پایین‌تر قرار می‌گیرند استفاده کنید. در حالی که برخی از جک‌های پالت می‌توانند بالاتر از مدل‌های دیگر ارتفاع بگیرند، مهم است که مطمئن شوید که وسیله شما می‌تواند وزن پالت‌های شما را با خیال راحت به ارتفاع مورد نظر برساند.

طول چنگال

طول و عرض چنگال به عرض یا طول چنگال‌های جک پالت از بیرونی‌ترین قسمت هر طرف جک اشاره دارد. رایج‌ترین اندازه چنگال 66×120 سانتی‌متر و رایج‌ترین اندازه پالت‌های چوبی 100×120 سانتی‌متر است. برای پالت‌هایی که یک متر طول دارند، باید از پالت بر با چنگال‌هایی با عرض 70 سانتی‌متر استفاده کرد.

وقتی نوبت به برداشتن و قرار دادن پالت‌ها در محل مناسب می‌شود، طول چنگال جک شما اهمیت بالایی دارد. به عبارت دیگر، اگر ابزارهایی با اندازه مناسب نداشته باشید، نمی‌توانید ایمن و کارآمد کار کنید. داشتن چنگال‌های خیلی بلند یا خیلی کوتاه می‌تواند بر قدرت مانور شما تأثیر بگذارد. به عنوان یک قانون اساسی، اگر پالت‌های طویلی دارید، طول چنگال‌های باید بیشتر باشند.

وزن پالت بر

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم جک‌های پالت که هنگام خرید باید در نظر گرفته شود، وزن پایه دستگاه است. هنگامی که یک پالت را با جک پالت خود جابه‌جا می‌کنید، فقط وزن پالت را جابه‌جا نمی‌کنید بلکه وزن پالت و پالت بر را با هم حمل می‌کنید. اگر دستگاهی خریداری کنید که وزن زیادی دارد و قدرت جابه‌جایی شما را کاهش می‌دهد، عملکرد کاری شما کاهش پیدا می‌کند. درحقیقت، وزن جک پالت و پالت رابطه مستقیمی با میزان مانور و قدرت حمل دستگاه دارند.

چرخ جک پالت

چرخ‌های جک پالت می‌توانند دو هدف مهم را انجام دهند. هدف اول ارائه مانور آسان و ایمن در سرتاسر انبار است. داشتن چرخ‌های مناسب روی جک پالت برای اطمینان از حرکت پالت‌ها از نقطه A به نقطه B بسیار مهم است. دومین هدفی که چرخ‌ها انجام می‌دهند این است که دستگاه آسیبی به کف انبار شما وارد نکند. انتخاب چرخ‌هایی که از مواد نامناسب ساخته شده‌اند ممکن است باعث آسیب دائمی به کف انبار شوند. برای اطمینان از اینکه کف انبار شما محافظت می‌شود، دستگاهی با چرخ‌های پلی اورتان را انتخاب کنید. این نوع چرخ‌ها هیچ اثری روی کف انبار باقی نمی‌گذارند.

جک پالت دستی یا برقی؟

آخرین چیزی که در مورد انتخاب پالت بر باید به آن فکر کنید این است که آیا یک مدل برقی را می‌خواهید یا دستی؟ جک‌های پالت برقی عموماً راحت‌تر، ایمن‌تر و کارآمدتر از همتایان دستی خود هستند. مدل‌های برقی سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند. جک‌های برقی بهره وری را افزایش می‌دهند و دارای طیف وسیعی از ویژگی‌های ایمنی مانند توقف اضطراری و ترمز برقی هستند. همچنین آرامش خاطر بیشتری را اپراتور می‌دهند.

جک‌های پالت دستی نیاز به کار فیزیکی بیشتری دارند اما مقرون به صرفه‌تر از مدل‌های برقی هستند. اگر یک کسب و کار کوچک دارید یا اگر به دنبال کاهش هزینه‌های کلی هستید، مدل‌های دستی گزینه‌ای عالی برای شما خواهند بود. به یاد داشته باشید که هنگام انتخاب بین جک پالت برقی و دستی به موارد زیر توجه کنید:

  • قیمت و بودجه
  • تعمیر و نگهداری
  • اندازه بار
  • وزن قابل حمل
  • عملکرد اپراتور

کلام آخر

بسیاری از جابجایی‌ها در داخل انبار انجام می‌شوند و فقط لیفتراک‌ها و بالابرها نیستند که همه کارها را انجام می‌دهند. انتخاب متنوعی از جک‌های پالت اعم از برقی و دستی، نقش کلیدی در حفظ موجودی انبار دارند. این دستگاه‌ها می‌توانند نیازهای کسب و کار جهت حمل و جابه‌جایی پالت ها در انبارها را به خوبی برطرف کنند. با خرید پالت بر مناسب می‌توانید عملکرد انبار خود را بهبود دهید و در هزینه‌ها و زمان خود صرفه جویی کنید.

دسته بندی‌ها
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست