تولید شرینک
مقالات
0

نایلون شیرینگ چیست و چگونه تولید می‌شود؟

با گذشت زمان و پیشرفت صنعت بسته بندی محصولات، نایلون‌ها و روش‌های متفاوتی برای انجام این کار استفاده می‌شود که یکی از روش‌های پرکاربرد، بسته بندی با استفاده از نایلون شیرینگ است. این نایلون بعد از پوشش کامل دور تا دور محصول، به کمک وکیوم به آن می‌چسبد و از محصول در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند. نایلون شیرینگ علاوه بر محافظت از محصول برای گروه بندی محصولات هم استفاده می‌شود و می‌توان با استفاده از آن تعداد مشخصی از محصولات را در کنار هم بسته بندی نمود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با نایلون شیرینگ بیشتر آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

آشنایی با نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ یکی از نایلون‌های پرکاربرد در صنعت بسته بندی محصولات است که از آن برای دستگاه شیرینگ پک استفاده می‌شود. با قرارگیری این نایلون به دور محصول و استفاده از روش وکیوم، می‌توان محصول را به طور کامل پوشش داد و از آن در برابر گرد و خاک، خراش، رطوبت و… محافظت نمود. نایلون‌های شیرینگ با توجه به کاربرد گسترده در انواع و ابعاد متفاوتی وارد بازار می‌شوند تا پاسخگو نیاز صنایع مختلف با محصولاتی در ابعاد گوناگون باشند. نایلون‌های شیرینگ به طور کلی به دو صورت تک لایه و چند لایه وارد بازار می‌شوند که تعداد لایه بیشتر باعث افزایش کیفیت بسته بندی می‌شود. علاوه بر آن عرض و ضخامت این نایلون متغیر است که شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط، نوع مورد نظر را به صورت سفارشی تهیه کنید.

انواع نایلون شیرینگ

نایلون‌های شیرینگ می‌توانند با توجه به نیاز مشتری در انواع رنگ، ضخامت، عرض، لایه و… تولید شوند. بنابراین برای تهیه این نوع نایلون تنها کافیست که مشتریان به نوع دستگاه و شرایط محصولات توجه داشته باشند. نایلون شیرینگ با توجه به مواد اولیه و نوع دستگاه در دو مدل نایلون شیرینگ تونلی و سلفون شیرینگ هم وارد بازار می‌شود که نوع اول که به آن نایلون شیرینگ پلی اتیلن هم گفته می‌شود، برای دستگاه شیرینگ تونلی مناسب است. در صورت ثابت بودن شرایط بسته بندی می‌توانید نایلون را به صورت عمده خریداری کنید تا صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد. سلفون شیرینگ هم با توجه به مواد اولیه، جنس نازک و شفاف‌تری دارد و معمولا برای محصولات غیر حساس استفاده می‌شود. اما یکی از ویژگی‌های مهم در نایلون شیرینگ پک جنس آن است که این نایلون با توجه به جنسی که دارد به انواع زیر تقسیم می‌شود.

شیرینگ پی وی سی: جنس این نوع نایلون خشک است و از ضخامت کمتری برخوردار است. معمولا از شیرینگ pvc برای بسته بندی محصولاتی استفاده می‌شود که نیاز به بسته بندی چاپ پذیر دارند.

شیرینگ پلی الفین: این نمونه از نوع قبلی بهتر است و به نوعی ارتقا یافته پی وی سی است. جنس این نایلون نرم بوده و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. قابلیت چاپ پذیری این محصول بالا است و جنس نازک‌تری دارد.

شیرینگ نایلونی: از این نوع نایلون شیرینگ برای بسته بندی محصولات با وزن بیشتر استفاده می‌شود، زیرا ضخامت بالاتری دارد.

کاربرد نایلون شیرینک

کاربرد نایلون شیرینگ

همانطور که پیشتر اشاره شد از نایلون شیرینگ برای محافظت محصول در برابر ضربه و آلودگی در هنگام جابه‌جایی استفاده می‌شود و می‌توان از آن برای بسته بندی چند محصول در کنار هم استفاده نمود که کاربردهای آن عبارتند از:

بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی

بسته بندی بطری آب معدنی و نوشابه

بسته بندی محصولات با حجم زیاد

بسته بندی محصولات غذایی

بسته بندی ظروف پلاستیکی

بسته بندی محصولات خانگی

و به طور کلی تمام صنایعی که برای جابه‌جایی محصول، نیاز به نوعی از بسته بندی دارند که محصول را به طور کامل پوشش دهد.

تولید نایلون شیرینک

تولید نایلون شیرینگ

برای تولید نایلون شیرینگ از دستگاه تولید شرینگ استفاده می‌شود. تولید این محصول در مراحل مختلفی انجام می‌شود که به شرح زیر شناخته می‌شوند:

  • در ابتدا ماده اولیه پلیمری جهت تولید نایلون شیرینگ انتخاب می‌شود. این مواد به همراه ناخالصی وارد سیلندر و ماردون دستگاه تولید کننده می‌شوند.
  • در مرحله بعد با چرخش ماردون و حرارتی که توسط المان‌های برقی اطراف آن به آن اعمال می‌شود، پلاستیک به خمیر تبدیل می‌شود.
  • مواد مذاب از سیلندر و مارپیچ خارج شده و با استفاده از دستگاه به صورت نایلون پهن می‌شوند.
  • تجهیزات سرد کننده موجود در دستگاه، مواد مذاب را خنک می‌کند تا به شکل جامد در آید و در این مرحله نایلون‌ها به صورت تک لایه یا چند لایه آماده می‌شوند.
  • در این مرحله نوبت به رول کردن نایلون‌ها می‌رسد که می‌توان ابعاد این رول‌ها را از 6سانتی‌متر تا 120 سانتی متر در نظر گرفت.

چاپ روی نایلون شیرینک

چاپ روی نایلون شیرینگ

 از این نایلون برای بسته بندی گستره وسیعی از محصولات غذایی، آرایشی، بهداشتی و… استفاده می‌شود. می‌توان با کمک گرفتن از قابلیت چاپ پذیری این نایلون از این بسته بندی برای تبلیغات استفاده کرد. شما می‌توانید بر روی این نایلون تصویر، متن، آدرس، لوگو، نشان استاندارد و… را به کمک دستگاه چاب نایلون و نایلکس چاپ کنید تا اعتماد مشتریان را جلب کنید. چاپ به صورت‌های مختلفی بر روی این نوع نایلون انجام می‌شود که می‌تواند به صورت رنگی یا سیاه و سفید باشد. قیمت چاپ بر روی نایلون شیرینگ با توجه به روش انجام آن متفاوت است.

قیمت نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ در انواع مختلف رنگ، جنس، عرض، ضخامت و… وارد بازار می‌شود که نمی‌توان برای تمام نمونه‌های آن قیمت یکسانی در نظر گرفت. علاوه بر این موارد مواد اولیه نقش مهمی در تعیین قیمت دارد. هرچه کیفیت مواد اولیه بیشتر باشد، قیمت نایلون‌های تولیدی هم بیشتر خواهد بود. همچنین نایلون‌های شیرینگ با توجه به کاربرد آن در نمونه‌های تک لایه و چندلایه وارد بازار می‌شوند و نمونه‌های چند لایه از مقاومت بیشتری برخوردار هستند و قیمت بالاتری دارند. بنابراین بهتر است برای تهیه این نایلون، نوع نایلون مورد نیاز را مشخص کنید یا در صورت نیاز می‌توانید آن را به صورت سفارشی تهیه کنید. برای دریافت اطلاعات از قیمت این محصول، مشخصات موردنظر نایلون شیرینگ را به طور کامل برای مشاوران شرح دهید تا از قیمت دقیق نایلون آگاه شوید.

جمع بندی

نایلون شیرینگ یکی از انواع پرکاربرد نایلون‌های بسته بندی است که می‌توان از آن برای بسته بندی گستره وسیعی از محصولات استفاده کرد. ما در این مقاله به بررسی انواع آن و کاربرد هریک پرداختیم. این نایلون طی مراحل مختلفی تولید می‌شود و می‌توان از آن به صورت تک لایه یا چندلایه استفاده کرد. بهتر است برای شناسایی نوع موردنیاز خود، تمام نکاتی که در این مقاله اشاره شد را در نظر داشته باشید تا نمونه مناسب را انتخاب کنید.

دسته بندی‌ها
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست